پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183355
مماشات بانک‌مرکزي با موسسات‌غيرمجاز تا کي؟!
تاریخ انتشار : 1394/08/04 10:59:28
نمایش : 911
بحث موسسات فاقد مجوز از آن معضلات سيستم بانکي است که هرچه نسبت به آن هشدارهاي لازم داده مي شود جز افرادي اندک، توجهي به آن ندارند .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بحث موسسات فاقد مجوز ازجمله معضلات سيستم بانکي است که بانک مرکزي دست به نياز به هر سازمان و ارگاني دراز کرده و آنها را وادار به دريافت مجوز ويا تعطيلي کند؛موضوعي که هرچه نسبت به آن هشدارهاي لازم داده مي شود جز افراد اندکي توجهي به آن ندارند و اکثريت هدفشان تنها دريافت سود ماهيانه است که شايد از بانک ها و موسسات مجاز کمي بيشتر باشد.


اين درحالي است که هر از چند گاهي خبر از موسساتي به گوش مي رسد که پول مردم را پس نمي دهند و اين بار داستان از اينجا شروع شد: هنگامي که مطلع شد موسسه مالي اعتباري که در آن سپرده گذاري کرده مجوزهاي لازم از بانک مرکزي را ندارد به حدي شوکه شد که امکان داشت هر لحظه سکته کند، شنيدن صحبت هايش خالي از لطف نبود، مي‌گفت "اين موسسه اسم و رسم داره مگه مي‌شه مجوز نداشته باشه اين همه مردم پولاشون تو اين موسسه اس... " هرچه تلاش کردم که اين موسسه فاقد مجوز است گوشش بدهکار نبود، و دو سه درصد سود بالاتر به حدي زير دندانش مزه کرده بود که هيچ حرفي را قبول نداشت.


اين حکايت بسياري از سپرده گذاران موسسات مالي اعتباري فاقد مجوز است که تنها به دليل برخي خدماتي که در اغلب موارد گول زننده و ظاهري است و يا پرداخت سودي بالاتر از مصوب سيستم بانکي، سرمايه خود را که در اکثر مواقع کل زندگي آن ها است، برداشته و در اين موسسات سرمايه گذاري مي کنند و به هيچ عنوان هم اتفاقاتي که براي ساير سپرده گذاران در ديگر موسسات فاقد مجوز رخ داده است، براي آن ها درس نمي شود.


هنوز يک سال از مشکلات موسسه ميزان و اعتصاب کارمندان و سپرده گذارانش مقابل بانک مرکزي نمي گذرد، حال نوبت به يکي ديگر از اين موسسات اسم و رسم‌ دار اما فاقد مجوز رسيده که خبر ساز شود و سپرده گذاران خود را با مشکل مواجه کند.موسسه اي که برخلاف قوانين، نامش مذهبي و در عرصه اسپانسرينگ تيم هاي ورزشي نيز يدي طولا دارد و از اين طريق براي خود اعتبار جمع کرده بود اما به يک باره سر و صدا سپرده گذارانش بلند و اعتراض ها شعله ور شد و از طرفي کم کم تيم هاي ورزشي که به نام خود داشت و به حق عملکرد قابل قبولي هم داشتند، به حدي ضعيف عمل کرد که مجبور به تعطيلي آن ها شد و نکته جالب توجه، فعاليت تيم هاي ورزشي بانوان اين موسسه است که به دليل اينکه اين تيم ها در کنار تبليغات خوبي که براي اين موسسه دارد يا هزينه اي ندارد و يا به حدي اندک است که مي توانند از پس اداره آن ها بربيايند طبق اخباري که بر پايگاه اطلاع رساني آن درج مي شود، هنوز پابرجا است.


هنگامي که با يکي از سپرده‌گذاران يکي از شعب تهران اين موسسه صحبت کرديم طبق اظهارات وي به آن ها اعلام شده مي توانند ماهي يک بار به موسسه مراجعه کرده و يک ميليون تومان از سپرده خود را دريافت کنند که اين موضوع عصبانيت ساير سپرده گذاران را در پي داشته و منجر به برخي اقدامات نابه هنجار نيز شده است.


اما موسسه اي که ابراز عدم توانايي در پرداخت سرمايه سپرده‌گذاران مي کند، طبق اخبار مندرج در پايگاه اطلاع رساني اش همچنان به برخي اقدامات خود که شايد ضرورتي هم ندارد ادامه مي دهد.


از طرفي اخيراً کميجاني قائم مقام بانک مرکزي از مجوز نداشتن اين موسسه خبر داد و گفت: بحث دادن مجوز به اين موسسه هنوز در حال بررسي است و در حال حاضر تيم حسابرسي بانک مرکزي اسناد و مدارک اين بانک را بررسي مي‌کند.


علاوه بر اين هنگامي که وضعيت اين موسسه را از بانک مرکزي جويا شديم، مسئولين اين بانک ترجيح دادند در اين خصوص سکوت کنند و تا اطلاع ثانوي موضعي درباره اين موسسه نداشته باشند.


حال بايد به انتظار بنشينيم و ببينم که آيا وضعيت کارمندان و سپرده‌گذاران اين موسسه هم به عاقبت ميزان دچار مي شود يا مسئولين پيش از بدتر شدن شرايط دست به يک اقدامي جدي مي زنند و از طرفي بايد نظاره گر بود تا اين اتفاقات آيينه عبرتي براي سپرده گذاراني مي شود که بايد خود را براي شنيدن اخباري جديد از مشکلات غيرمجاز جديد آماده کنيم.


مرجع : باشگاه خبرنگاران
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html